26 septembrie 2009

J'ai mal a la gorje...

Sunt rele, totuşi, dimineţile acestea de toamnă. Rele pentru ca sunt reci. Frigurile mă trezesc din somn cu dureri regulate în gât. Anii precedenţi, chestia se repetă toamnă de toamnă, goleam conţinutul modest din buzunarul familiei pe spray-uri de tot soiul, drajeuri cu mentă, lamâie sau miere de albine şi-l vărsam direct în casieria de la Farmacia Familiei. Numai ale familiei nu sunt farmaciile în ziua de astăzi, dupa categorie preţuri. De data aceasta am descoperit un remediu eficient şi accesibil în orice gospodărie:
La 250 ml apă fiartă şi caldă se adaugă 1 linguriţă rasă de sare şi 4-5 picături de iod (soluţie alcoolică de 5%). Conţinutul se amestecă bine până se dizolvă totul. Se clateşte gâtul. Procedura se repetă de 3 ori pe zi, cel puţin. După, nu se manâncă, nu se bea nimic timp de 30 min.

Sănătate!

12 comentarii:

  1. chiar ajută, fac şi eu la fel - cele mai eficiente sunt gargările în lupta cu durerea de gît. Nu ştiam de alcool, eu pun o linguriţă de sodă de mîncare la toată mixtura asta în pahar, amestec bine şi..

    Sănătate multă! Îşi strică reputaţia toamna cu astfel de isprave.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Irina

    Nu suport soda de mancare, e gretoasa. Desi, trebuie sa admit ca e buna in cazuri de acestea. Ref la alcool - e iodul obisnuit, asa indica eticheta: iod, solutie alcoolica 5%. Am sa fac niste corectari in text, ca lumea o sa priceapa ceea ce nu trebuie. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Este foarte eficientă solutia asta cu iod. Cumpara-ti pastilute Clorhinaldin. Mi le-a recomandat medicul toamna trecuta si dau rezultate bune, le consum cand incepe sa ma doara in gat si-mi trece foarte repede. Le poti lua si in caz de inflamatii ale gingiilor. Ceva bun si gustos: sucul de la o lamaie, apă fierbinte cat să umple ceaşca, cu miere. Si vitaminos, si gustos, si cald :)
    Mai mananca si tu usturoi din cand in cand, pentru ca distruge microbii :)
    Ana

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ana

    Merci, draga, merci, esti o enciclopedie adevarata! Mi-e cunsocuta bautura cu lamaie si miere, am si incercat-o in cazuri de raceli. Dar nu stiu daca se permite a bea lichid fierbinte cand ti-e gatul umflat. Pastilele, cu cat stau mai departe de ele si ele de mine, cu atat mai repede ma fac bine. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Pai vezi ca trebuie sa-ti alegi bine baba care iti da sfatul, pentru ca sunt babe si babe:
    .... Si tot atatea doftorii,bunghi,lamui gîtuite si alte minuni. Sî si vrei sî fasi cu solutîe alcoholicî di 5 prosente?
    Iaca eu indiobsti, daca vad cî numa oleaca ma zgarie in gît, ma duc fuga in besi si di pi polita sei din fund, dideasupra la polobocul sel cu jin alb, ieu o banca di 3 kili di sei zàcàtuitâ, cu rachiu disel di antàrt, facut cu bàrdasili din copacul sel di dupà casà. Asta da sànàtate curata, are 90 di gradi sî cum bei oleaca iti ie ca cu maina. Fac focul la cotlon si pun oleaca di rachiu (vre-o doua cinzeaci)intr'o cana di sei jàmàltuita, sî dau ghini in clocot. Mai pun sî o tîrî di chiperi negru sî vre-o doua frundzî di gnintî, diseea care cresti sub siresul sel maiskii, cî-i dà gust mai bun sî culoari. Iaca cîi gata. Hai noroc! Pasi, bucurie, sanatati si sî dea D-dzàu sî ploai.Gîl-gîl-gîl. Haaaaaa! Am dizînfectat toatî canalizatîea, deamu nisi vînt ràsi nu ma ajiunji.
    Daa, i-a sî mai ieu unu, cîi mai ghini sî ti pàzàsti dicît sî ti lecuiesti. Sapî vorba seia: si-i o caldari di jin la doua fimei gravidi.

    Insanatosire grabnica!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @OlyFrance

    Plange satul dupa tine... apoi plecati, draga, toate p/h si ramane tara fara doftori...

    RăspundețiȘtergere
  7. Sufletul ramane agatat in cui la bastina. Da pentru tara nu mi-e frica. Cand "vad" oameni ca tine, ca Irina, ca Dorina, Cavalerul Verde; imi zic ca tara este in mâini tare bune. Si ma intreb sincer cui îi trebuie mai mult curaj, celui care pleaca sau celui care ramâne intr-o tara ca Moldova.

    RăspundețiȘtergere
  8. Stii ce? Nu-mi supara patria mama, ca asa pacatoasa cum e, tin la ea... :) Mi-am si imaginat cum sta "sufletul tau agatat in cui la bastina" - o imagine vizuala, zic eu, tare! Poate-ti deschizi un blog, madame? Ca ai momente prea lucide pt a ramane doar un oaspete...

    RăspundețiȘtergere
  9. sorry: am vrut sa zic "momente prea stralucite", insomniile mele ma dau de gol... :)

    RăspundețiȘtergere
  10. cine ştie de pe aici la care dureri de gît se cuvine de mîncat rece/îngheţată?

    RăspundețiȘtergere
  11. Lamaie, Irinush, lamaie. Nu inghetata. :)

    RăspundețiȘtergere