8 septembrie 2009

Chardonnay '92

vreau sa te vad mireasa
mi-ai spus
si mi-am prins la gat bijuterie
cordonul meu ombilical semi-taiat
imi numar noptile mutilate de iluzii
ca un bastard
de parca mi-am vandut dreptul la nastere
pentru o cina romantica in doi

sa te iubesc
e ca si cum m-as inchide intr-o aorta
de trei ori pe zi
sughit de mila venelor seci
la periferia unui nerv obosit
cersesc din nou o gura de somn
si un strop de Chardonnay '92


21 de comentarii:

  1. atunci cînd vreau din tot sufletul să scriu pentru a-mi revărsa durerea de obicei, nu-mi permit să fiu prea sinceră şi publică în acelaşi timp prin naraţiune care de obicei maschează mai puţin, şi atunci vreau să recurg la vers care e frumos prin imagini, dar codificat ca trăire căci fiecare îl interpretează cum vede, cum vrea, cum simte...din păcate, m-am cam dezvăţat de ele, nu le mai leg cum trebuie. Am scris toate astea pentru a spune că nu ştiu dacă am înţeles ceea ce exprima Chardonnay '92 de fapt, dar poate ea nici nu a fost menită să fie înţeleasă în origini. Imaginile însă mi-au plăcut mult.

    RăspundețiȘtergere
  2. Obisnuita cu a citi ceea ce nu e scris, atunci cind citesc creatiile dumneavoastra, dupa lungi meditatii ar fi normal sa ajung la ceva...de aceasata data...inca plutesc...impotmolita intr-un regret, singurul perceput.

    RăspundețiȘtergere
  3. >Irina

    Starile mele emotionale sunt cam instabile. M-au prins versurile intr-o zi cand nici eu singura nu ma intelegeam. Ref la exprimarea in versuri, aici trebuie sa-ti dau dreptate: te acopera mai bine decat naratiunea.

    >Dorina

    Citeste printre randuri in continuare, ca bine faci. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. frumoase versuri.
    profunde.

    iti doresc sa ai succes cu ele (daca bineinteles asta iti doresti si tu)

    RăspundețiȘtergere
  5. >damass

    Merci mult. Ma bucur de oaspeti noi. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. yn primul rynd aveti o gyndire mai mult decyt profunda. Un troian de imaginatie. Inutil sa mai subliniez, aveti talent.
    Acu despre Chardonnay'92, o vad compusa din doua-cyte-doua: Doua strofe cu o constructie aproape similara a ideilor si doua motive puternic vizibile, "chemarea-nastere" (ca un bastard/ de parca mi-am vyndut dreptul la nastere/ pentru o cina romantica in doi/)si "cina prenatala" (vreau sa te vad mireasa/... cersesc din nou o gura de somn si o gura de.../)
    Primul motiv inunda si se identifica drept o forta controlata din exterior, eul liric conservyndu-se ca imagine (mi-am prins la gyt bijuterie cordonul meu olimbical), dar oferind un sens mai larg decyt imaginea creata. Eul liric poseda deja simtamyntul iubirii, ynsa ysi taraganeaza nasterea. Original. Plecaciuni!

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos comentariu, dar îmi dă tîrcoale aşa o curiozitate să aflu ce crede autorul despre poeziei şi dacă comentariul Cavalerului Verde a "dezgolit" corect versurile. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. nu sunt critic de profesie, dar ymi place sa "descoper" poezia d-nei S. Pot fi tot atyt de departe de adevar ca si oricare altcineva.:)

    RăspundețiȘtergere
  9. @ Cavalerul Verde,

    eu de asta şi sunt curioasă căci nu am nicio direcţie precisă după lectura poeziei..se începe promiţător..pozitiv aş spune, după care asemeni unui vehicul ce derapează brusc..simt o nervozitate.... Cît priveşte comentariul Dvs. dacă nu sunteţi critic literar, atunci la sigur profesor de limba şi literatura română..mai este o opţiune, cea de licean în prag de Bacalaureat, dar pe asta o exclud fără rezerve.

    da, dacă nu pot interpreta versurile, mă pun pe vrăjeli şi ghiceli vedeţi :)))))

    RăspundețiȘtergere
  10. Irina, mai rar sa ma faca fetele sa ryd, mai frecvent se yntympla invers. :D (E undeva yntre bacalaureat si prof, cu predilectie spre ultima :D ... bune ghiceli!) Propun o "afacere": tu ma tutuiesti si eu continui cu comentariile ! :)))

    RăspundețiȘtergere
  11. >Irina
    Si eu sunt curioasa sa aflu cum interpreteaza cititorii randurile scrise. Fiecare o face prin prisma viziunii sale asupra lumii, asupra subiectului. :)

    >Cavalerul Verde
    Bun venit! Ma bucura mutl prezenta ta. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. errata: mult
    P.S. Comentariile tale ma uimesc prin profunzime, ca de obicei. :)

    RăspundețiȘtergere
  13. scuzata fie-mi yntyrzierea p'acilea, fui si io un pic internat si acu revenit sunt, acasa... dispus sa scriu si sa citesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Si eu ma miram de ce nu aud de tine? Esti bine acu'?

    RăspundețiȘtergere
  15. Slava Celui de Sus! am mai avut si azi o patzanie,care a necesitat prezenta mea in acleasi spital, in sala de pansamente, dar.. va fi bine! :) apropos, ati mai depus ceva pentru concursul ala?

    RăspundețiȘtergere
  16. Nu, am fost ocupata in ultimul timp (cred ca nu ma justifica)... Tu?

    RăspundețiȘtergere
  17. nici eu.. am zis ca-s prea romantic pentru asta, poate cu alta ocazie :D

    RăspundețiȘtergere
  18. de ce nu am trecut pe la tine pana acum?
    simt ca am sa stau ore.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Fermoar
    Bun venit! Poti sa stai si zile, placerea e de partea mea. :)

    RăspundețiȘtergere