23 octombrie 2009

Cărţile care-mi plac

Răspund Irinei aici:
1. Abatele Prevost "Manon Lescaut"
2. Matreyi Devi "Dragostea nu moare"
3. Guy de Maupassant (recomand autorul).
4. Emily Bronte "La răscruce de vânturi" (dragoste, răzbunare, mister)
5. Gustave Flaubert "Madamme Bovary"
6. Henryk Sienkiewicz "Quo Vadis"
7. Thomas Hardy "Tess D'Urbervilles"
8. G.G. Marquez "Un veac de singurătate" (nu-l recomand pesimiştilor şi celor slabi de caracter)
9. Marin Preda "Cel mai iubit dintre pământeni" (romanul meu preferat)
10. Tracy Chevalier "Fata cu cercel de perlă" (se merită a fi citită)
11. Patrick Suskind "Parfumul" (puternic de impresionant)
12. John Galsworthy "The Forsyte Saga"
13. Victor Hugo "L'homme qui rit"
14. Emil Zola "Germinal"
15. D.H. Lawrence "Amantul doamnei Chatterley"
16. Radu Tudoran "Fiul risipitor"
17. Dymphna Cusack "Say no to death" (am ramas impresionată pentru mult timp după lectură)
18. J.D. Salinger "De veghe in lanul de secara"
19. Jane Austin "Pride and Prejudice" (recomand autorul)
20. Hector Malot "Singur pe lume" (o carte pentru copii şi adolescenti, aş reciti-o cu plăcere)
21. Stendhal "Roşu şi negru" (drăgut roman)
22. Alexandru Dumas - fiul "Dama cu camelii"
23. I.S. Turgheniev "Un cuib de nobili"
24. John Grisham "Omul care aduce ploaia"
25. Margaret Mitchell "Pe aripile vântului" (în doua volume)
26. --------/----------- "Insula pierdută"
27. Francis Carsac "Leii Eldorado" (SF)
28. Irving Stone "The Agony and the Ecstasy" (un roman biografic, Michelangelo Buonarroti)
29. Honore de Balzac "Taica Goriot"
30. -------/--------- "Eugenie Grandet" (recomand autorul)
31. . Scott Fitzgerald "Blândeţea nopţii"
32. Milan Kundera ""Insuportabila uşurătate a fiinţei"
33. M. Cărtărescu "De ce iubim femeile"
34. Richard Yates "Revolutionary Road"
35. Cecelia Ahern "Dispăruţi fără urmă" (o carte pentru lectură în vacantă, se citeşte uşor, uimeşte prin subiectul fantastic de inedit)
36. A. Busuioc "Singur în faţa dragostei"
37. G.G.Marquez "Dragostea in vremea holerei"
38. Stefan Zweig "Suflete zbuciumate" (un roman care zguduie sufletul)

P.S. Cu litere bold voi marca autorii(carţile) pe care încă nu i-am citit sau nu-mi amintesc să-i fi citit, dar i-am găsit la recomandarile bookaholicilor. Lista urmează a fi completată.

17 comentarii:

  1. aaa, special pentru mine :). Mulţumesc. Voi avea un ghid preţios ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca nu erau "cantatoarele" tale, mai asteptau recomandarile pentru cateva zile, poate saptamani. Pentru tine in primul rand, ramai a fi cel mai fidel oaspete. Dar cred ca nu te superi daca mai trag cu ochiul si ceilalti.:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie mi-a placut foarte mult "Singur pe lume", o lectie de viata .

    RăspundețiȘtergere
  4. @Ciocolatika

    Bun venit pe blog! Nu are cum sa nu placa. Am citit-o si recitit-o de mai multe ori. A lasat urme adanci in inima mea de copil.

    RăspundețiȘtergere
  5. Revolutionary Road este şi film cu DiCaprio şi Winslet...e greu - filmul, foarte deprimant. Dar mi-a plăcut. Plus o coloană superbă de T. Newman. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. revolutionary road- m-a facut sa ma gandesc 'altfel' la mariaj.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Irina

    Nu am avut ocazia sa-l privesc. Cred ca am sa-l caut pe net dupa ce citesc cartea.

    @fermoar

    Citisem o recenzie, dar subiectul era prezentat in linii generale. Am vrut sa te intreb cum "altfel", dar imi dau seama ca nu vreau un raspuns pana nu citesc si eu.

    RăspundețiȘtergere
  8. o mare parte din cartile mentionate, le-am citit si, la fel ca tine, am cuvinte de lauda. Multumim pentru post..foarte util!

    RăspundețiȘtergere
  9. cu siguranta voi face asta. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. interesanta lista, o sa o tin minte ca recomandare :)

    RăspundețiȘtergere
  11. "paparudă-rudă, vino de mă udă..." :)

    RăspundețiȘtergere
  12. :) In stare de convalescenta, dar incerc sa postez ceva. Mi-e capul atat de greu...

    RăspundețiȘtergere
  13. vreo răceală? Cum nu ar fi, multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  14. 7. Thomas Hardy "Tess D'Urbervilles" - "Tess of the D'Urbervilles"

    RăspundețiȘtergere