7 decembrie 2009

piele de zebră

aici şi secundele sunt în carantină
patru locuri
o mască pe zi
două injecţii
una procedură perfuzii
trei pastile
şi convoiuri de medici
la geamul găurit de neputinţă
soarele îşi scarpină tălpile într-un hamac
aerul din curte se respiră în doze
un perete pe care-l sprijini morbid şi doua cărări
acolo e voie de plimbare
câinii sunt mai fericiţi decât oamenii
nimeni nu latră la ei că respiră sub acelaşi cer
e ceea ce cred eu a fi culmea laşităţii
să-ţi fie teamă de a spune lucrurilor pe nume...
şi te loveşte peste emisfera stângă un dor
de sâmbetele în care locatarii
îşi scutură preşurile de solitudine
de nopţile în care vecinul de peste perete
îşi împarte tusea şi tigările cu vreo tipă second-hand
de fiecare dată alta
de migrenele nenorocite care sunt totuşi un semn de viaţă
trăiesc o iarnă pe jumatate
şi un gând amorţit
că într-o zi
vom purta în loc de măşti perne oxigenate
dacă aş fi un semafor
aş sta la răscruce de drumuri
şi strivind comanda în pumn
aş apăsa perpetuu
butonul verde
go go go


11 comentarii:

  1. super! Mi-a plăcut foarte mult. No date, deci datează recent, chiar în seara asta poate, şi-mi dau seama, sau, cel puţin, aşa intuiesc eu că se dedică pandemiei şi nenorocitelor de zile petrecute în spital.

    Go go go

    RăspundețiȘtergere
  2. @Irinus

    E mai degraba un soi de reflectie decat dedicatie. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. .... mi s-a facut "pielea de zebra" cand am citit-o.
    Desi cred, ca si tu si eu, am fi preferat sa ai acest "soi de reflectie" in urma unui moment mai fericit.
    -cainii sunt mai fericiti ca oamenii...
    -te loveste peste emisfera stanga un dor...
    -isi imparte tusea si tigarile cu vre-o tipa second-hand...
    -daca as fi un semafor...
    Totusi a iesit un"soi" de poezioara care imi place.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Oly

    Nu te apuca reflectiile decat atunci cand viata iti cam arata fundu'.

    RăspundețiȘtergere
  5. Bucura-te. Functionezi perfect normal. Esti de pe planeta noastra!
    Nustiu insa care fund ti-a aratat tie viata; Ala cu doua buculite si o gaurica sau ala-profundul?
    Oricum nu ar fi, asa reactionam noi astea muritorii si pacatosii (prin definitie, ca defapt nu suntem chiar asa)de pa planeta Pamant. Cand viata ne arata fundu', adica cand ne lasa sa ne ducem la fund si ne tine un pic acolo, pana nu mai avem respiratie,noi atunci dam dovada de puteri supranaturale pe care nu stiam ca le avem, ne luptam cu un curaj nemaipomenit ca sa iesim la suprafata. Cand iesim din acel fund', intradevar ne apuca reflectiile; descoperim ca suntem altfel, ca vedem in jurul nostru lucruri pe care inainte nu le vedeam. Suntem mai deschisi la inima , mai buni , ne bucuram mai mult de clipa pe care o traim si pretuim lucruri simple fara fanfara si straluciri false. Apoi facem curatenie in lista cu "prieteni". Si sunt putini tare cei care raman prieteni fara ghilimele.In general viata ne face asta cu un scop, pe care il percepem mai devreme sau mai tarziu. Ai iesit de acolo de la fund fara sa lasi "pielea de zebra", asta e cel mai impoortant lucru. Asa ca poti sa-i arati si tu cu mandrie fundu' vietii. Important e sa nu te superi pe ea-VIATA, si s-o traiesti demn si frumos in continuare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu cred ca a gasit tocmai candidatura potrivita... Eu si fara adancimi nebanuite stiam sa-mi traiesc zilele, sa ma bucur de lucruri elementare, sa pretuiesc ceea ce am, sa darui si la altii cate un zambet cald. Nu stiu care o fi fost scopul, poate aflu mai tarziu, dar stiu una: am tras o sperietura zdravana asa, ca de zile mari. Si mi-am dat seama ca ta-are ma mai tem de batrana cu mantie... ca sa nu-i zic pe nume, semnul crucii mai bine fac. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Te cred pentru sperietura, scumpete, te cred. Mi-a fost si mie frica pentru voi toti, dar cel mai mult ma gandeam la gandacel.
    Si duca-se pe pustii urata de harca!
    Traiasca VIATA!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. "cainii sunt mai fericiti decyt oamenii/ nimeni nu latra la ei ca respira sub acelasi cer" extraordinar gynd. Cred ca este expresia cu cea mai mare greutate din yntregul text. In general, poezia place prin ideile emanate dar nu mai putin prin lirica descriptiva si prin utilizarea tuturor mijloacelor posibile de captare si ulterior de emisie a mesajului :) "daca as fi un semafor" go go go ! :) yncyntat sa va citesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Cavalerul Verde

    Esti priceput, comme d'habitude! Merci. Si eu - incantata sa-ti sorb comentariile. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. mai scrieti-ne, hai ca va rugam ! :D

    RăspundețiȘtergere
  11. @Cavalerul Verde

    Sper si eu ca inspiratia imi va fi oaspete atat timp cat afara e ca in basme. :)

    RăspundețiȘtergere