28 noiembrie 2009

Impuls refulat sau alter ego

iubim
aparent fiind mai buni
deşi suntem afectiv pauperi
iertăm pentru că suntem lipsiţi de curaj
şi ura ne provoacă groază
muncim ca să trecem sub tăcere adevărul
suntem de facto nişte animale
cărând miopi în spate
un secol infectat de nelumină

ştii
providenţa mi-a interzis încă din uter
să ridic fruntea mai sus de orizont
rebelă fiind de fire
m-am sculat din burta mamei
şi am încuiat porţile cerului
am aruncat vântul cu capul de pământ
şi m-am născut coloană astrală
deşi domniţele alea în alb
mi-au dat scorul apgar maxim
simt cum tot mai des ma calcă pe umeri sincopele
nemuncite
neiertate
neiubite

refuz să paşesc în primavară fara tine...


12 comentarii:

  1. poezia asta are un alt stil, e diferită de celelalte..aceeaşi rebeliune, imagini de-a dreptul sublime " coloana astrală", dar e un alt ritm cred..unul sigur, bine pronunţat, de parcă aţi fi scris poezia într-o dimineaţă rece, dar senină..sau clară. Cred că acel refuz ferm a dat această notă.

    Mi-a trebuit dicţionarul să o citesc. :) Ce înseamnă " apgar"? Şi unde e virgula din primul vers? După "iubim" sau după " aparent"?

    am observat că nu utilizaţi semnele de punctuaţie...e foarte stilat.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Irinus
    "Şi unde e virgula din primul vers? După "iubim" sau după " aparent"?"
    Pt a-ti raspunde la intrebare, am intervenit cu o mica schimbare. Merci pt atentionare.

    Apgar e un scor de la 1 la 10 atribuit nou- nascutilor. Se testeaza 5 reactii ale copilului, iar A...R sunt initialele ce notifica aceste reactii. Mai multe detalii poti afla dand cautare pe google.

    Ref la lipsa semnelor de punctuatie: e mai mult un moft de ultima ora in literatura, probabil. Imi place pt ca lasa cititorului dreptul la libera interpretare, desi sunt si no-uri.

    RăspundețiȘtergere
  3. mm, interesant, cred că îmi va prinde bine să ştiu despre apgar :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu incep sa apreciez moftul asta modern al literaturii. Intradevar m'am simtit libera, am hoinarit printre randuri fara bariere si obstacole; Odata si inca odata, caci sa recunoastem, era nevoie.
    Si cum hoinaream asa m-a plesnit peste ochi:"refuz sa pasesc in primavara fara tine".Dar nu a fost dureros ba dimpotriva-agreabil.Poezia e o imagine, si fraza asta singura, e alta.
    Si mi-am zis:"Dragostea calmeaza toate colerele si simplifica totul" Iubeste, rebela aceasta, iubeste.;;;;(cine nu-i deacord nu-mi pasa- e lumea mea!)
    Nu e una din preferatele mele, dar ilustreza inca odata talentul si profunzimea sufletului tau. Simboluri puternice cum numai tu stii sa le gasest.Te cred ca unele lucruri ti s-au dat inca din uter....

    RăspundețiȘtergere
  5. @Oly

    Incep sa banuiesc ca esti bolnava de aceleasi doruri daca percepi lucrurile exact asa cum le vad eu. Esti un oaspete drag, ai grija si nu-mi lipsi. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. ...aceleasi,Steluto, aceleasi...

    Lacafeaua e un Rendez-vous drag inimii mele,cateodata aproape ca uit ca e unul virtual;
    Sa lipsesc? Eu nu chiulesc de la lectiile predate de profesori buni.

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos,complicat si profund e versul...Da, multa multa profunzime...

    RăspundețiȘtergere
  8. @Oly
    Traim o lume virtuala mai reala uneori decat cea dinafara net-ului. :)

    @Doru
    Credeam ca ai uitat de mine... :)

    RăspundețiȘtergere
  9. o poezie cu un gust factic. Yn adevar, necesita recitire. Impresioneaza prin imagine si ipotezele-idei care inunda, mai ales in prima parte. Jumatatea a doua e probabil mai lirica, mai yncarcata de simboluri. Yn ansamblu e puternica, tipica.
    Am avut si eu nevoie de DEX.
    Lucrarile d-stra sunt surse excelente de inspiratiune si yn general de luare- aminte. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Cavalerul Verde

    Exagerezi, cred. Desi nu neg ca e placut. Simt ca ma asteapta o perioada cand ar trebui sa scriu mai productiv ca sa nu va dezamagesc pe voi, cei care zilnic imi imprumutati caldura pt sufletul meu. Ce fericita sunt ca sunteti! :)

    RăspundețiȘtergere