16 noiembrie 2009

Hai, noroc! (remediu contra răcelii)


Reţeta de faţă prezintă o istorie aparte. Personal am cules-o de la o colegă de serviciu care, la rândul său, a primit-o de la o prietenă ş.a.m.d. Nu e taină pentru nimeni cum ajung lucrurile să devină folclor de nimeresc din întâmplare pe limbă de femeie.
Dacă ai apucat de plete vreo răceală năzdrăvană sau te-a apucat ea pe tine şi te scutură frigurile fără pic de reticenţă, ia măsuri in faza incipientă, nu lăsa să se ingroaşe gluma.

Vei avea nevoie de sucul stors al unei jumătăţi de lămâie, o lingură miere de albine şi o lingură vodka, 40% (sau 1/2 lg ţuică de casă)*. Peste ingrediente se toarnă 250 ml apă fiartă în clocot. Se amestecă totul, se bea fierbinte. Se recomandă şi un pui de somn după bautură, înfofolit cu o plapumă de iarnă.
Dacă suferi de febră, remediul este contraindicat. Hai, noroc!

* - Colegei mele i s-a transmis reţeta la telefon. La momentul cu pricina, interlocutoarea îi dictează: "...miere de albine şi o lingură de Hai, Noroc!". Nefiind consumatoare de băuturi tari, colega nu s-a prins din prima despre ce se vorbea. Au urmat nişte explicaţii însoţite de râsete zgomotoase, de unde reţeta s-a şi pricopsit cu faimosul nume. :)

18 comentarii:

  1. eh, iaca să fi ştiut eu un gram de timp în urmă, aş fi testat-o pe gripuşica mea. Dar voi ţine cont de dînsa, prinde foarte bine. Se poate de utilizat oare lichior de 40% înloc de vodka, că eu am o sticlă şi nu-i găsesc un rost? :)

    Hai, noroc :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Irinus
    Presupun că nu. Vodka mai repede ajunge in sânge, lichiorul continând adaosuri în plus. Mi-am adus şi eu aminte de remediu sub presiunea unei ameninţări cu răceală. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. hmmm exact de ce am eu nevoie de acum!!
    >:D< :*

    RăspundețiȘtergere
  4. @madlen
    Merci pt vizita. Insanatosire grabnica tie! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Si nu uitati ceaiul, de orice fel, sau infuziile de orice culoare si in cantitati ilimitate cu o lingurita de miere de albine.
    Daca sunteti si mucosi, in cazul asta cred ca nu prea sunt alte sfaturi decat sa va faceti un stoc zdravan de servetele si sa suflati cuminti in ele pana ce pretiosul isvor din narile voastre va seca.
    Insanatosire grabnica la toti cei raciti!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Oly
    Urarea ta e tocmai potrivita pentru starea in care ma aflu acum. :(

    RăspundețiȘtergere
  7. opa...multa sanatate atunci! Sa va faceti bine repejor!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei, deci amenintarea cu raceala de care vorbeai mai sus, nu a ramas doar o amenintare. Imi pare rau. Sper sa nu fie prea urata si sa te chinuie prea mult raceala asta. Sa te faci bine cat mai degraba!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. No, ca nu e o raceala obisnuita, e gripa pandemica, bat-o vina... cam greu scapi de ea.

    RăspundețiȘtergere
  10. :( Grijă mare şi imunitate de fier! Ne informaţi despre starea sănătăţii în vreun fel.

    RăspundețiȘtergere
  11. Mama masii!!!
    Mult curaj atunci. Zic ca Irina, sa gasesti cate un pic de forta sa ne informezi despre starea ta. Ai grija de tine si de familie, mai ales de cel micut!
    Totul o sa fie bine, trebuie doar timp.
    Ganduri calde.

    RăspundețiȘtergere
  12. As incepe cu Hai Noroc! asta ca sa facem haz de necaz,si sa raman in tema, dar o sa spun doar ca sunt foarte ingrijorata pentru tine. Sper ca esti mai bine. Da un semn: o fraza, un gand o mica strofa... o injuratura (la adresa gripei binenteles!)
    S-a racit cafeaua de cand te astept sa o bem impreuna. SANATATE!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. ...."mi-e frica de tacere"...

    RăspundețiȘtergere
  14. @Irinus
    Sunt deja bine, desi inca slabita. Merci pt cuvinte de incurajare.

    @Oly
    Merci mult, prezenta ta conteaza. Am revenit acasa. Si eu, si cel mic. Ce-a fost mai oribil a trecut deja. Cam zapacita de cap sunt pt moment. Revin curand.

    RăspundețiȘtergere
  15. Super! Bine ai revenit acasa! Sa nu ne mai faci dintr'astea, ok?
    Un pupic si curajosului cel micut.
    Odihniti-va si prindeti forte noi cu totii, cred ca aveti nevoie.

    RăspundețiȘtergere
  16. Mă bucur că aţi revenit! Bine e cînd totul e bine. :)

    RăspundețiȘtergere