29 august 2009

retrospectivă

ninge
înveşmântate cu doliul albului
călugăriţe miniaturale
violează solitudinea obsedantă
a felinarului din faţa blocului
amintirile mele s-au ghemuit într-un colţ de fotoliu
ca o blană indolentă de pisoi
doi clopoţei de mătase
spânzuraţi nevinovat de glezne
şosetele copilăriei mele
ce a trecut cu indiferenţă
pe alături
mai poartă şi acum amprenta unor zile
cu miros de pâine caldă

ce mult urlă noaptea asta
cu străzile încărunţite de dorul unui colind...
se vede că şi Dumnezeu suferă de insomnie
de-şi potriveşte la nesfârşit perna sub cap

mă pierd în urmele reci de ghiaţă
mă găsesc un fir de iarbă
scutur praful de pe degetele crude
şi grăbită le ascund în zăpadă
nu aş vrea sa fiu acuzată
de privatizare ilicită de spaţiu sau amendată
pentru obstrucţionarea creării unui perfect image
al serilor ce vin expirate
de Crăciun


5 comentarii:

  1. Mi-a fost dor sa citesc poezii în versuri albe..pe care nu le poţi "digera" din priviri.Şi mai revii într-o citire peste ele.

    Îmi place Crăciunul, deşi consider că farmecul lui in ţara noastră a fost distorsionat de dualitatea (25,7) acestei sărbători. Ce fel de două Craciunuri?..(mă revolt eu)...şi parcă aud şi în aceste versuri un reproş, un alt reproş, de o altă natură..poate a fost un Crăciun trist pentru firul de iarbă, caruia îi era dor de colindele ce purtau herghelii de copilaşi din poartă-n poartă vestind bucurie.

    p.s. frumoase versuri, le citeam şi mă gîndeam ce mult s-ar delecta dna Cleopatra cu ele...

    RăspundețiȘtergere
  2. Stii, ai apucat exact de calcaiul vulnerabil. Am decis sa deschid acest blog in speranta ca sufletele dragi mie vor ajunge sa-l citeasca. Avea dna Cleopatra trei brazi albastri, giganti, in fata casei, la Petruseni (ii are cred si acum), asa ma macina uneori un dor de bratele lor... Merci mult pentru trecere. Apropos, ti-ai limitat accesul pt cititori pe blog. Am vrut sa-ti vad articolul de ultima ora si n-am reusit.:(

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu l-am limitat, fac reparaţii acum, îl voi redeschide curînd. :)

    RăspundețiȘtergere