15 august 2010

se savurează pe îndelete la o cafea

Dorm pe apucate, mănânc tot cam pe apucate în ultimul timp. O poezie buna însă, oricât de busy nu aş fi, trebuie mestecată literă cu literă. Altfel simt că îmi rămâne sufletul flămând.

Iubeşte-ma azi

Îmbrăţişează-mă azi,
Câtă vreme eu mai sunt eu
Şi mai poţi frământa între degete o bucată de carne.
Mâine prin venele mele va curge fumul ţigărilor.
Mâine nu voi mai scrie poezii
Şi tu vei uita –
Vei trece nepăsător pe lângă mumia de cofeină
Şi vei încerca poate să-ţi aminteşti,
Să scapi de sentimentul acela enervant de deja-vu,
De gândul că parcă…da, parcă ai mai vazut-o undeva,
Parcă mirosul acesta de iasomie nu-ţi este străin,
După cum nici vocea nu-ţi este străină.
Îmbrăţişează-mă azi,
Câtă vreme îţi tulbură nopţile
Un trup şi o inimă.
Mâine vei înţelege şi tu
Miracolul primăverii –
Vântul alungă nebunia albă din bolta copacilor,
Vântul răsfiră ştrengar cosiţele înflorite şi râde,
Cum şi tu râdeai uneori,
Răscolind printre pagini şi vise.
Mâine vei înţelege că nu se poate
Să mă ascund aici pentru totdeauna.
Iubeşte-mă cât sunt încă aici,
Cât sunt încă aproape,
Ia-mi gustul de fugă de pe sâni, de pe buze,
Închide-mi pantofii cu lacătul, numai de dragul de a mă vedea fugind
În picioarele goale,
Sărută copilul, femeia…
Sărută ce vrei, dar repede…foarte repede…
Înainte ca timpul să spulbere şi puţina fericire ce ne e dată,

Înainte să mă trezesc şi să văd
Că şi prin venele tale
Curge
Fumul ţigărilor,
Tu însuţi străin, tu însuţi murind din nevoia de linişte…

Autor: Alina Dora Toma
(http://www.citatepedia.ro/index.php?id=14577)

18 comentarii:

  1. eiii, uite-l ca respira-a-a cate un pic.... semne vitale bune (ma refer la blog)
    Poezia aleasa... m-m-mm delicios. Vino mai des pe la tine pe "acasa", si sa vii cu traista plina! Curaj pentru mica perioada cu "turbulente" pe care o traversesi.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Oly
    Multumesc pt semne. Pt incarajari la fel. Poate vine ploaia sa mai ude blogul. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mă bucur că ai revenit cu aşa un parfum de poezie.
    "Sărută copilul, femeia…
    Sărută ce vrei, dar repede…foarte repede".

    o zi faină!

    RăspundețiȘtergere
  4. Autoarea s-a gandit sa treaca pe la tine, sa-ti multumeasca pentru alegere:).

    RăspundețiȘtergere
  5. @Ottilia
    Merci mult pt trecere! Zile senine!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Dora
    Incantata de vizita ta! Nu stiam ca ai un blog, am dat peste versurile tale din intamplare. Si sunt minunate! Intru neaparat sa te citesc! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. p.s.
    Dora, daca mai treci pe aici, spune-mi si mie de ai un cont pe poezii ro sau in alta parte, unde as putea sa mai gasesc ceva scris de tine. La blog se pare ca ai renuntat...

    RăspundețiȘtergere
  8. Sa vad ce gasesc prin desaga:))...
    Agonia: http://agonia.ro/index.php/author/0018407/index.html
    Freewebs: http://www.freewebs.com/freealternative/
    Biblioteca Cititor de Proza: http://cititordeproza.wordpress.com/?s=Alina+Dora+Toma
    Ultima postare pe site: http://cititordeproza.ning.com/group/poetulcasisoldatul/forum/topics/cimitirul-meu-nu-va-intra-in?commentId=4409416%3AComment%3A54417&xg_source=msg_com_forum

    Mii de scuze daca te-am innebunit. Deja arata comentariul meu ca si cum m-as lauda singura:)).
    Nu vii sa ni te alaturi pe Cititor de Proza? Impropriu spus, exista tot felul de grupuri acolo, inclusiv unul de poezie. Si e chiar fain. Lume de treaba. Te invit cu blog cu tot:)). Poti arunca un ochi, sa-ti faci o parere.
    O zi frumoasa si plina de zambilici!:))

    RăspundețiȘtergere
  9. @Dora
    Daca detii cont pe agonia.ro e deja mai mult decat ok. Iti multumesc pt invitatii!
    p.s. Nu m-ai innebunit deloc. Placerea e de partea mea. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. O poezie frumoasă. Felicitări autoarei...

    RăspundețiȘtergere
  11. frumos scrie Alina Dora Toma, dar cind ne mai bucurati cu niste versuri sau rinduri proprii? Demult nu ati fost pe aici..

    RăspundețiȘtergere
  12. @Irinus
    Serviciul, inca unul, familia si pregatirile imi iau 25 din 24. Stiu ca nu ma scuza nimic, mais c'est la vie...

    RăspundețiȘtergere
  13. Înţeleg..spor mare în toate. Voi aştepta vreo noapte albă sau vreun weekend mai îngăduitor.

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumos stie sa scrie Alina Dora Toma...Eu ce as avea in comun cu ea ar fi doar: DORA(e cel mai frumos nume pentru ca e numele mamei mele) si TOMA (familia mea dupa sot)...in rest.....
    Cu multa umilinta alaturi de minunata ei poezie imi permit sa-ti las si eu
    Un bilet.
    Venii s-aduc binete, sa îti citesc suflarea
    Sa-nchid pleapa o clipa si sa vorbesc cu marea
    Venii sa caut grota in care uneori
    Ma dau la dos de tunet, de ploaie si noroi

    Venii ca altadata, sa-mi potolesc o sete
    Sa-ncerc sa vad o lume cu mai putine pete
    Venii sa vad zidarii zidind o catedrala
    C-o fragila penita si-o gura de cerneala

    Venii, dar pe aicea, peretii s-au racit
    Busola de cuvinte indica:- ratacit
    Venii, dar tu nu esti, s-aude doar ecoul
    Tacerea in tacere îsi pronunta véto-ul

    Venii ca altadata, si-mi voi mai face drum
    Eu beau cafeaua tare, cu-n pic de zahar brun
    Venii, dar uite plec, ... iti las doar un bilet
    Cu buchii de cafea ti-am scris ca TE ASTEPT..

    RăspundețiȘtergere
  15. Trecut, savurat cafeaua, savurată atmosfera, pupat gazda...şi am să revin pentru că e deosebit aici de fiecare dată!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Oly
    Iti multumsc din suflet pt semnul lasat aici, stii cat conteaza pt mine. M-am cam ratacit eu sau timpul s-a ratacit pe undeva, nu mai stiu, cert e ca mi-ar prinde bine acum o gura de somn...

    RăspundețiȘtergere