26 iunie 2010

de-ale ploii

Boc-boc-boc!
Boc-boc-boc!
Ploaia în umbrelă bate:
"Pot să intru?"
"Nu se poate!"

Boc-boc-boc!
Ploaia în asfalturi bate:
"Pot să intru?"
"Nu se poate!"

Boc-boc-boc!
Ploaia în tărână bate:
"Pot să intru?"
"Da! Se poate!"

Ploaia
Vine ploaia peste lunci
Cu picioare-albastre, lungi!
Pic-pic-pic, pic-pic-pic,
Grâul creste mare-n spic!
Iată, ca pe târâieci,
Prind în palme stropii reci.
Ploaie, tu de unde ştii
Să creşti pâine în câmpii?!


Curcubeul
S-a dus ploaia, hopa-hop,
Peste dealuri şi hârtop!
Iepuraşu-i bucuros:
Nu mai tună fioros!

Râde cerul albăstrui,
Curcubeul - gura lui!
Peste toate satele
E senin ca laptele!


Poezii de Gr. Vieru

8 comentarii:

  1. foarte frumoase poeme. Vieru mi-a plăcut dintotdeauna. Mă bucur că le-ai postat.

    O zi cu mult soare!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Ottilia
    Multam'! Cam putin soare pe la noi... Cat despre Vieru, poeziile lui pt copii sunt de o frumusete rara si dulci-dulci de tot! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Prospetime si racoare aceste poezii (racoare pentru mine ca e cald tare pe la noi)
    Sa stii ca privesc discret pe la gemuletul acestui blog aproape zilnic. Sa nu-ti treaca prin gand sa crezi ca nu trec pe aici. Uneori gasesc aici cuvinte atat de frumoase ca e inutil sa mai scriu si eu ceva; alteori imi lipsesc cuvintele sau nu mi se par destul de potrivite. Alteori sunt cuprinsa de nostalgie.....si trebuie sa recunosc ca de foarte multe ori sunt cuprinsa (dar stransa tare in brate nu asa) de lene.
    In fine, cea ce vreau sa spun este ca mi-e dor de tine cum tie iti este dor de zilele cu soare. Imi este dor si de unele creatii semnate déjà-vu.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Oly
    Ma cherie, stiu ca treci zilnic pe aici, e o smecherie mica in coltul de jos al paginii, pe dreapta, care tradeaza vizitele tale. Stii ca nu am nevoie de cuvinte mari. Dar un semn de prezenta din partea ta nu face decat sa-mi incalzeasca sufletelul. :) Si mie mi-e dor de mine, a fost un iunie greu cu multe griji. Sper sa revin curand cu ceva proaspat... ma inconjoara muza de atata oboseala. Si de tine tot imi este dor. Cand vad ca taci ma gandesc ca trebuie sa te fi apucat nostalgia dupa dealurile Moldovei...

    RăspundețiȘtergere
  5. ....ce bine ma cunosti..., o îmbratisare calda-calda!
    PS: ce cascata sunt! nu am "lunecat" niciodata pana acolo in coltul paginii sa vad "smecheria" cu vizitatorii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Simplu si frumos ... sensibil si fascinant.
    De dincoace de Prut pe toti eu va salut.
    Si Leova am privit ,pe cand eram copil!

    RăspundețiȘtergere
  7. @CT
    Merci pt trecere, ma bucur de noi vizitatori! :)

    RăspundețiȘtergere